Temat: Instrukcja wejścia
W poprzednim zadaniu stosowaliśmy klocek powiedz, jest to tzw. instrukcja wyjscia, czyli wyświetlał się tekst, który był wpisany w instrukcji:
Aby mozna bylo wprowdzać dane do programu należy zastosować instrukcje wejścia.
Jest to instrukcja w grupie "czujniki" i nazywa się "zapytaj"
W momencie, gdy program dojdzie do tej instrukcji to:
- zatrzyma się
- wyświetli komunikat, który jest wpisany w instrukcji, czyli "Jak masz na imię?"
- na dole pojawi sie pole z kursorem zachęty i program będzie czekał, tak długo, dopóki coś nie wpiszesz
- po wpisaniu i zaakceptowaniu program przejdzie do dalszych instrukcji
Spróbuj wstawić teraz więcej tych instrukcji, tylko każda z innym zapytaniem
Teraz rzecz najwazniejsza i to musisz koniecznie zapamiętać.
Co dzieje sie z tymi tekstami "danymi" co wpisujesz?
Wszysko co wpisujesz jest zapamiętywane w klocku "Odpowiedź". Należy to sobie skojarzyć z jakimś kontenerem, do którego to co wpiszesz jest wrzucane.
Możesz to sprawdzić, w grupie ":Czujniki" zaznacz klocek,
wówczas pojawi sie on na scenie i zobacz jak to teraz będzie działać.