Temat: Instrukcja wejścia

W poprzednim zadaniu stosowaliśmy klocek powiedz, jest to tzw. instrukcja wyjscia, czyli wyświetlał się tekst, który był wpisany w instrukcji:

powiedz

Aby mozna bylo wprowdzać dane do programu należy zastosować instrukcje wejścia.

Jest to instrukcja w grupie "czujniki" i nazywa się "zapytaj"

zapytaj

W momencie, gdy program dojdzie do tej instrukcji to:

  • zatrzyma się
  • wyświetli komunikat, który jest wpisany w instrukcji, czyli "Jak masz na imię?"
  • na dole pojawi sie pole z kursorem zachęty i program będzie czekał, tak długo, dopóki coś nie wpiszesz
  • po wpisaniu i zaakceptowaniu program przejdzie do dalszych instrukcji

 kursor zachety2

Spróbuj wstawić teraz więcej tych instrukcji, tylko każda z innym zapytaniem

 pytania

Teraz rzecz najwazniejsza i to musisz koniecznie zapamiętać.

Co dzieje sie z tymi tekstami "danymi" co wpisujesz?

Wszysko co wpisujesz jest zapamiętywane w klocku "Odpowiedź". Należy to sobie skojarzyć z jakimś kontenerem, do którego to co wpiszesz jest wrzucane.

Możesz to sprawdzić, w grupie ":Czujniki" zaznacz klocek,

zaznacz

wówczas pojawi sie on na scenie i zobacz jak to teraz będzie działać.

 powrot